luni, 30 iulie 2012

13:22 - No comments

Merita sa iti cumperi licenta?

            Un prieten de-al meu imi povestea azi ca o sa-si cumpere lucrarea de licenta de pe internet, mai exact de pe un site care ofera lucrari scrise cap-coada, de redactorii lor. Ce ma intreb eu este daca merita sa iti cumperi lucrarea online.
Cu totii stim ca multi studenti isi descarcau inainte lucrarile si faceau cateva modificari ici si colo dupa care le predau. Dar aparent, acum nu mai merge trucul asta. Universitatile s-au mai desteptat un pic si s-au pus si ele in rand cu lumea. Au facut asta achizitionand un software care s-ar parea ca poate detecta orice insirurire de 5 cuvinte care se repeta intr-un alt text de pe internet. De-asta trebuie acum sa predam si lucrarile in format elctronic. Si am avut si eu in serie un coleg caruia i-a fost respinsa lucrarea. S-a facut mult tam-tam pe marginea acestei chestiuni, de fapt a cam iesit un pic de scandal pentru ca un prof vroia sa il exmatriculeze. Pana la urma l-au pus numai sa o rescrie. Tipul nu era chiar prost, nu daduse copy-paste de pe Wikipedia, dar descarcase o lucrare foarte cunoscuta. A mai facut el niste modificari, dar e clar ca n-a fost suficient. Acum depinde de cum punem problema, dar daca cineva iti poate garanta ca o sa ai o licenta scrisa complet autentic si original, as zice ca merita sa dai un ban in plus.
Ar mai fi si faptul ca toti se gandesc la sesiunea de final care poate sa fie destul de grea. Mai ales daca ai de dat si examen de diploma cum am avut eu, de exemplu. Ultimul semestru de facultate o sa iti ocupe  literalmente  toata viata. E foarte greu sa scrii si sa te tii si de invatat in acelasi timp, asa ca ajungi sa le faci pe amandoua anapoda. Depinde foarte mult de persoana, dar eu as zice ca e mult mai bine sa scapi de cat mai multe din griji inainte de sesiune.  Asta probabil o sa iti aduca si note mai bune in sesiune (pt ca ai mai mult timp de invatat) si o nota mai mare in licenta (pt ca va fi redactata probabil de un om calificat).
Pana la urma, s-ar parea ca in societatea noastra unde pestele mai mare il inghite pe cel mai mic, nu mai conteaza decat rezultatul final, iar mijloacele se pierd undeva in umbra.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu